برند چوپارد را میشناسید؟ اگر شناخت چندانی از این برند ندارید، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با هم مروری بر تاریخچه پیدایش این برند و زیورآلات آن داشته باشیم. میدانید که جواهرات در تمام نقاط جهان محبوب هستند. از انگشترهای نامزدی گرفته تا گردنبندهای زیبا، این جواهرات همچنان بخش مهمی از زندگی بشر هستند. زنان در هر سنی و صرف نظر از کشور یا فرهنگی که به آن تعلق دارند، عاشق جواهرات و زیورآلات هستند.
قطعات جواهرات نه تنها زنان را زیبا و جذاب نشان میدهند؛ بلکه اعتماد به نفس بیشتری نیز در آنها ایجاد میکنند. همچنین پوشیدن نوع مناسب آنها به تکمیل لباسهای مختلف و همچنین شخصیت شما کمک زیادی خواهد کرد.
طلا و جواهرات بسیار متنوعی برای بانوان در دسترس است. گردنبند، گوشواره، دستبند یا انگشتر، که انواع آنها نقش مهمی در ایجاد ظاهر متفاوت و جذاب یک خانم دارند. الماس، پلاتین، نقره و طلا از محبوبترین انواع جواهرات هستند. در این رده جواهرات نقره ارزانتر و الماس و پلاتین گرانترین هستند. در ادامه یکی از بهترین برندهای جواهرات دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد. این برند، برند چوپارد است.
مختصری درباره برند چوپارد
شرکت سوئیسی Chopard ابتدا شروع به ساخت ساعتهای لوکس برای بانوان کرد و بعداً با جواهرات خود نیز مشهور شد. این شرکت در سال 1860 توسط ساعت ساز افسانهای سوئیسی، لوئیس-اولیس شوپارد تاسیس شد. در سال 1963 به کارل شوفله ساعت ساز و جواهرفروش آلمانی فروخته شد که تا امروز به همراه دو فرزندش آن را اداره میکند. این شرکت اکنون به دلیل جواهرات زیبا و ساعتهای مجلل و پیشرفته در سراسر جهان شناخته شده است.
بیشتر بخوانید»
طراحی آنها ساده، کلاسیک اما با این وجود متمایز است. آنها مدتها است که اسپانسر جشنواره فیلم کن و جایزه بزرگ موناکو F1 هستند.
امروزه با بیش از 100 فروشگاه زنجیرهای در سراسر جهان شناخته شده و در زمره گرانترین و لوکسترین مارکهای جهان قرار گرفته است. این برند که دوباره طرحهای خود را به عنوان ساعت و جواهر ارائه میدهد، طلا و پلاتین را با سنگهای قیمتی ترکیب میکند.
بررسیها نشان میدهد که مارک چوپارد طی سه دهه گذشته و راه اندازی خط تولید مجموعههای جدید و بسیار جذاب توانسته است، کاربران و طرفداران زیادی از اقصی نقاط دنیا به خود جذب کند. این شرکت علاوه بر تولید زیورآلات، در زمینه تولید ماشینهای کلاسیک رالی ایتالیا و همینطور ساعتهای مچی اسپرت نیز موفق بوده است.
تاریخ کلیدی جواهرات برند چوپارد
1860
Louis-Ulysse Chopard، با 24 سال سن؛ کارخانه L.U.C خود را در Sonvilier، سوئیس تاسیس میکند. او برای برتری از رقبای بیشمار خود، تصمیم به تمرکز بر ساخت ساعتهای جیبی بسیار نازک با دقت بالا و دقیق جهت استفاده روزانه دارد. او برای جلب مشتری در سراسر اروپای شرقی، روسیه و اسکاندیناوی سفر میکند و به تأمین کننده تزار نیکلاس دوم تبدیل میشود.
1922
پس از مرگ لوئیس اولیس بنیانگذار مارک چوپارد، پسرش پل لوئیس(1959-1940) به توسعه برند Chopard ادامه میدهد. او یک شرکت تابعه در La Chaux-de-Fonds افتتاح میکند که در سال بعد به دفتر مرکزی شرکت تبدیل میشود.
1937
این سالی بود که شرکت به ژنو، پایتخت ساعت سازی جهان نقل مکان کرد، جایی که پاول آندره چوپارد(1868-1968)، نوه لویی اولیس، سنت خانوادگی را انجام داد. در حالیکه، هیچ یک از پسران وی تمایل به تصدی این شرکت را نداشتند.
1976 سالی مهم در تاریخ برند چوپارد
در این سال کارل شوفله، برند Chopard را خریداری میکند و ساعتهایی مجهز به کالیبرهای با کیفیت بالا، ایجاد میکند. این شرکت رشد میکند و محلهای تولید جدید در Pforzheim و Meyrin-Geneva ساخته میشود. ساعتهای بسیار اصیل Chopard یک موفقیت بزرگ است.
1976 تولد مفهوم Happy Diamonds است که میتواند اثری پاک نشدنی در جواهرات معاصر باشد. این صحنه را برای الماسهایی که بین دو کریستال یاقوت کبود نگه داشته شده و آزادانه در اطراف صفحه چرخانده میشوند، تنظیم میکند.
بیشتر بخوانید»
1980 ساخت ساعت ضدآب لاکچری برند چوپارد
برخلاف همه انتظارات، مارک چوپارد از یک ساعت ورزشی، سنت موریتز، اولین بار که توسط کارل-فردریش شوفله 22 ساله، برای Chopard طراحی شد، رونمایی کرد. این سری از ساعتهای شیک ورزشی ضد آب، از جنس استیل و طلای 18 عیرا ساخته شده است.
سنت موریتس مجهز به حرکتی خود پیچ در پیچ و در نسخههای زنانه و مردانه، از جمله کرونوگراف موجود است، حال و هوای آن زمان را به خود جلب میکند و خود را به موقعیتهای گاهبهگاه و رسمی وام میدهد.
1985
دلقک اولین مدلی است که توسط Caroline Gruosi-Scheufele برای مارک چوپارد ترسیم شده است و نشانگر جهت گیری جدید، جواهرات این برند است. این ایجاد همچنین، بشارت دهنده توسعه شرکت در زمینه بازاریابی، ارتباطات و توزیع است. با تشکر از مدلهای خلاقانه، ناشی از رویکرد جسورانه و با استعداد کارولین در طراحی. کارل-فردریش شوفله و کارولین گروسی-شوفله به عنوان معاون رئیس جمهور منصوب شدند، بعداً ریاست مشترک این شرکت را به عهده گرفتند.
برند چوپارد در سال 1988
کارل-فردریش شوفل در اشتیاق پدرش به اتومبیلهای کلاسیک سهیم است. سال 1988 آغاز همکاری بین برند چوپارد و رالی افسانهای ماشین پرنعمت Mille Miglia است. برند Chopard مجموعه ساعتهای 1000 میگلیا را بهواسطه خطوط ورزشی کاملاً متمایز خود ایجاد میکند، که در مدلهای جدید بهطور منظم از طراحی ورزشی آن بازبینی میشود. بعداً با مدلهای Jacky Ickx و Grand Prix de Monaco Historique، مجموعه Classic Racing را تشکیل خواهد داد و بدین ترتیب اتحاد بین دنیای اتومبیل و ساعت سازی با دقت بالا تداوم خواهد یافت.
1993 – ساخت ساعت از جنس فولاد و الماس
مورد تماشای Caroline Gruosi-Scheufele، ساعت تماشای Happy Sport تأثیر به یاد ماندنی در دوران خود دارد. این اولین ساعت جسورانهای است که فولاد و الماس را در یک مفهوم ابتکاری جهانی ترکیب میکند. که از آن زمان تاکنون یکی از داستانهای موفقیت ماندگار صنعت ساعت باقی مانده است.
این مفهوم در طیف گستردهای از اشکال و مواد تفسیر میشود و از طرحی مدام تجدید پذیر برخوردار است؛ که همچنان، با اصالت و روحیه معاصر خود علاقه مندان را شگفت زده میکند.
زنده شدن امپراطوری فراسنه توسط برند چوپارد در سال 1994
در این سال جواهرات برند چوپارد، شکوه و عظمت امپراتوری فرانسه را زنده میکند. با تکرار ساعتهای الماس پاوه، که اصالت Chopard را در دهه 1970 تأیید میکردند، ساعت جواهرات جدیدی، متولد شد. مجموعه Impériale شامل یک سری ساعتهای گرد یا مربع، کرنوگراف و یا سنگهای قیمتی برای مردان و زنان است.
1996 – شریک رسمی جشنواره فیلم کن
چوپارد به ریشههای خود برمیگردد. کارل-فردریش شوفله یک ساعت سازی را تاسیس میکند که به تولید حرکات با دقت بالا در فلوریر، در کوههای ژورا اختصاص دارد. از آن زمان تاکنون، نُه خط کالیبر کامل ایجاد شده است. به موازات این، کارل شوفله و خوزه کارراس بهطور مشترک مجموعهای از ساعتهای تولید محدود را تولید میکنند که درآمد حاصل از آن به مبارزه علیه سرطان خون اختصاص مییابد. 1998 چوپارد شریک رسمی جشنواره فیلم کن شد.
2007 دهمین سالگرد همکاری برند چوپارد و کن
در این سال، که جشن 60 سالگی جشنواره بین المللی فیلم کن و دهمین سالگرد همکاری آن با برند چوپارد است، کارولین گروسی-شوفله(که با طراحی مجدد نخل طلا، این انجمن موفق را راه اندازی کرده است) اولین فرش قرمز را ارائه میدهد. مجموعهای متشکل از 60 خلاقیت Haute Joaillerie.
2008
Chopard با توجه به عزم خود برای دستیابی به یکپارچگی عمودی، Fleurier Ebauches را ایجاد کرده است. نهادی متعلق به گروه Chopard و تولید جاهای خالی حرکات ساعت، بهمنظور افزایش عمودی شدن و افزایش حرکت و اجزای اصلی آن.
برای مطالعه بیشتر در مورد نحوه تمیز کردن زیورآلات نقره
مقاله ” چگونه زیورآلات نقره خود را تمیز کنیم؟ ” را حتما بخوانید.
2010 جشن 150 سالگی برند چوپارد
جشن 150 سالگی برند Chopard و ارائه مجموعههای سالگرد: Animal World ، 150 قطعه Haute Joaillerie با مضمون حیوانات و همچنین 4 مدل LUC جدید با 4 کالیبر ساخت جدید، LUC 1937 ،LUC Engine One Tourbillon ،LUC Tribute به لوئیس اولیس Chopard و LUC All In One.
2012
ارائه بازلورل ساعت L.U.C 8HF، اولین ساعت فرار با فرکانس بالا(8 هرتز) که دارای گواهینامه COSC است.
برند چوپارد در سال 2013
راه اندازی Happy Sport Medium Automatic به مناسبت بیستمین سالگرد Happy Sport. خط Superfast که بخشی از مجموعه Classic Racing است؛ پس از مدلهای طلایی به فولاد نیز گسترش مییابد. حرکاتی که باعث حرکت این ساعتهای نسل بعدی میشوند، توسط Fleurier Ebauches ساخته و تولید میشوند.
HAPPY HEARTS
انتخاب یک قطعه از جواهرات برند چوپارد هرگز بی معنی نیست. علاوه بر زیبایی شناسی فوقالعاده، دارای ارزشی است که نشان دهنده شناخت و محبت صمیمانه است. انتخاب قطعه Happy Hearts انتخاب زنی با قلب بزرگ است، یک قهرمان روزمره که تعهدات خانه چوپارد، پژواک سخاوت خود است. زنی که قلب بزرگی دارد، با الهام از این ایده که نباید خود را به هزینه دیگران واگذار کند، طرحهای قلبهای شاد را کاملاً منطبق با سیستم ارزشی خود میداند؛ که با نوع دوستی آمیخته است.
مارک چوپارد از مدتها قبل برند مورد علاقه ثروتمندان و مشاهیر بوده است. در طی یک دهه برند Chopard شروع به ایجاد جواهرات مجلل مخصوصاً برای کَن کرد، نه اینکه فقط به ستارهها فرصت غوطه ور شدن در جعبه جواهرات درخشان خود را بدهد. این جواهرات، که اکنون به عنوان مجموعه فرش قرمز شناخته میشوند، در رویدادهای سطح بالا در سراسر جهان پوشیده میشوند و ستارههایی مانند: جولیا رابرتز، کندال جنر، ویکتوریا بکهام و بسیاری دیگر قطعات را به تن کردهاند.
این مقاله را از دست ندهید: جواهرات سلبریتی ها در جشنواره کن